Jump like a frog!

Hello!
Idag har jag provat att hoppa lite smått, Jag har inte hoppat honom sedan andra provridningen (30 september).
Så det var riktigt kul faktist!
Jag tror att Zwever också tyckte att det var skojj, så vi hade båda väldigt roligt.

Zwever tycke även att blå:a tunnor är lite läskiga så det mesta av dagens ridpass var att våga gå imellan tunnorna.
När den diskussion var över och han inte tänkte mer på tunnorna så hoppade vi lite smått, hoppade inte högre än ca: 50-60-70cm, någonstans i dom små höjderna då jag inte har så bråttom upp i höjderna. Jag vill att vi ska känna/lita på varandra riktigt så det inte blir något missförstånd på något vis. Det gick iallafall riktigt bra idag!
Det är härligt att hoppa Zwever, han suger riktigt tag i hinderna så det är bara att hänga med nästan.
Det var även väldigt olika språng idag. Det var långt, högt, snett eller a? You name it. Kul var det iallafall!

I slutet av ridpasset då red jag lite dressyr/markarbete och jag kan säga att jag är riktigt nöjd med han, jag försöker få honom att gå låg och rund, det var precis det som han gjorde också! I traven med, gud vad glad jag är.
 
Imorgon så har jag tänkt mig att bara skritta en lång-tur på honom kanske i 45-60min. Imorgon så är det även så att jag har hafft Zwever i två veckor redan, tiden går för fort säger jag bara! det känns ju som det bara var 2-3 dagar sedan dom lasta av honom och Yes (den lilla shettisen) här på gården. Från den dagen dom kom har jag blivit så mycket gladare.

Nu måste jag sluta skriva så jag har något att komma med imorgon också ;) 
 Hej då!
Varför hoppa normalt när man kan hoppa låångt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0