2013-02-09

God morgon för vissa, god förmiddag för resten! 
Jätte vacket väder som består av sol och snö. 
Ska om en stund ut och rida med Emmely, vi får se när hon vaknar bara.
Kan gissa på att det blir en "upptäckardag"  som betyder att det blir en låång skritt tur och med säkerheten först så kommer vi nog kika på nya ridvägar. Det var otroligt länge sedan jag och Emmely red med varandra nu(?)
Det känns som det iallafall, så jag ser fram emot vad vi kommer hitta på med för skojj idag. 
Det kommer sluta som alltid, att vi möts, vi skrittar, vi pratar, vi kollar på klockan och upptäcker att vi har ridit för länge. Standard! men kul. 

Vi var på föreläsning igår ju, jättebra föreläsning! det var vettiga saker dom tog upp, snyggt upplagt och många bra tips. Jag berätta lite om Zwever, om hur han är, hur han är uppbygd, hanns beteénde och hur han beter sig vid fodring och dom rekomenderade och gav mig prover på deras "Irish Mash" som man blötlägger, det var många som använder sig av detta som var på föreläsningen och dom rekomendera detta och dom tycker det fungerade jättebra. Så om han käkar detta så köper vi nog förmodligen detta foder. 
Läs gärna om det på deras info om "Irish Mash" på länken nedanför:
http://www.funhorse.se/shop/product/irish-mash-15-kg-sack

Kul att testa om det fungerar.
Dom sa att om Zwever käkade detta så skulle vi pröva detta i en månads tid och se hur det fungerar så skulle vi höva av oss till dom hur det värkade. Superbra tyckte jag :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0