Beroendeframkallande.

Som rubriken lyder...
Nu när man är sjuk, sitter hemma hela dagarna och går fram och tillbaka i huset utav ren rastlöshet. 
Nässpray och Alvedon är ens enda bästa vän och det finns ingen som kan prata eller enns ringa och säga något kul så man kan iallafall få ett skratt om dag en. Det är så det är att vara sjuk, trisst och osocialt helt enkelt. Det värsta tror jag nog är att inte få åka till Zwever, det är verkligen hemskt, lite som om man är en hund som hela tiden drar i koplet men kommer endå ingen stans. Nepp, fokus på ämnet. När man inte har något att göra under dagarna så finns det alltid en dator som är lite läskande att sätta sig vid och knappa lite på och när man väl sitter där så går timmarna som ett fingerknäppe *Klick* så var dagen slut, men det är ju något inressant att kolla på datorn också, annars så hade inte det varit så kul, ellerhur? Så i mitt fall är det hästutrustning, och det är då tankarna sprider sig, man kollar allt mer på samma saker hela tiden och fäster sig allt mer och mer för det som man tycker är snyggt, tillslut är man desperat utav det, eller kanske inte desperat men när man inte har något annat för sig så gör man inte något annat än att leta över allt på internet. Det värsta är ju att det som jag kollar på finns inte längre att köpa... och då kollar man runt, man försöker hitta det överallt, webbsidor, utlandet, köp&sälj sidor, googlar på det, man hittar det inte. Bara det nya sortimentet utav nya färger, men det är inte det jag vill ha, Åh, visst jag kanske inte ska köpa det men det är endå kul att veta var det finns om man ska köpa det någon gång men det enda problemet är ju nu att det inte finns någonstans. Så jag kollar runt lite överallt, jag har sökt i lite intressanta länder också, som England, Norge, Tyskland, Italien och Danmark, så det roligaste är nog att försöka hitta rätt kategorier, jag skulle titta på träns på italienska sidorna och kom in på olika vin sorter? hur kunde jag komma ifrån träns till vin? Italienare säger jag bara ;) 
 
Det är detta jag kollar efter,
(det gamla sortimentet)
Jag hittade denna grimma även på eBay men ingen annan stans.
Jag tycker den liknar Hööks JH colegion läder grimma, men denna är snyggare för ca samma summa.
Domma benskydden är lätta att hitta faktiskt, bara googla så hittar ni dom,
bara att bakskydden är lite svårare att hitta faktiskt ;) 
Denna Hoppgjord hitar jag ingen stans! inte enns beg. Det är nog den som irriternar mig mest,att den inte finns absolut inte någon stans. 
Visst att den likanar Glen Gordon's men HV Polo'n är snyggare med alla detaljer +
HV Polo'n är mycket billigare och snyggare! 
Och slutligen! Det snyggaste, Åh, kär! 
Denna förbygeln/martingalen är ju för snygg, 
Får nästan rysningar när man tänker på hur snygg den hade varit på Zwever! 
Den är också lik GG's men det är ju alla detaljer och dom tydliga vita ränderna.
Jag hade ju en ifrån GG men den fick av?! fråga mig inte hur eller varför men den gick av.

Det nya sortimentet som finns överallt...
Om man frågar mig, så är denna grimman inte snygg alls, den finns i blått
och brunt också men dom är inte snyggare än den andra grimman för det.
 
Ussh!, eller ah, helt okej men det ska vara läder! , älskar läder, det är snyggt, 
stilrent och lätt att matcha med! Och om man sköter om det så håller det en 
hel livstid, men det gör inte gummi/plast/konstigt material, tillslut så blir det
repigt och fult och det uppkommer flikar och ah? Men jag ska inte säga för 
mycket då jag kommer säkerligen köpa något liknande i denna typ av skydd
i framtiden bara för att jag skriver massa dumt om det nu. Stilar förendras ju? 
Nu tänker ni säkert, den ser lika dan ut fast med brun resår, men nej! 
Kolla på alla detaljer, dom är inte lika och det är fortfarande snyggare med 
blått ju. Jag tycker denna gjord är snygg bara att det har tagit över den äldre
modellen och jag vill ha den andra häldre. Ni hajjar grejjen.
Detta är ju lite lika dant som med hoppgjorden, den är faktiskt snygg bara att den inte
finns i andra färger utom på lädret då, för då kan man välja om man vill ha svart läder
eller brunt läder men den nya martingalen har kvar alla snygga detaljer som den förra
hade, detta är ju faktiskt en smaksak för person till person men jag håller mig till marinblått då det är lite anorlunda och snyggt och marin är även en färg somm matchar allt.  

Får se och jag hoppas att det kanske finns på Gbg horse show 2013 ? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0