Lördags - Ridning.

Red Zwever igår, Det var basic igår med men det behövs, Zwever har blivit jätte lungn det senaste, det började jag lägga märke till någon dag efter vi börja ge Irish mash till han. Visst att han har kvar energin men den är lite mer kontrollerad om man säger det så, han lägger inte energin frammot eller uppåt utan han håller den över hela ridpasset och han lyssnar jättebra! Visst att det kommer lite glädje-skutt då och då men det är bara bra att han tycker det är kul. 
Det kommer lite bilder nu, det ser inte så bra ut och min sits är kass, jag måste, måste träna på min sits, det är det som är så bra att bli fottad för då vet man var man måste tänka på. Det var mer känslan som han levererade som var fantastisk, han var lungn, mjuk och lät mig få en jättebra kontakt med han och det var det som spelade roll igår.

(slutet av ett så kallad glädjeskutt)
# liten bildbomb.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0