Pigg häst!

Hejsan, Måste säga att just nu så har jag en dynamit-häst! Det är på gränsen att explodera hela tiden! Han har varit sådan sedan det blev plus+grader. Jag hade tänkt att köra lite markarbete idag, men det blev ändrade planer... Jag red på volt och hade tänkt att ha upphöjda bommar på volten som skulle sluta som serpentin-bågar. Men nej! jag började arbeta honom på volten i skritt ganska länge i båda varven och när vi väl kom fran i trav var det fullt av energi i honom, hans benlyft var högre än vanligt och så försökte jag få honom ner i skritt igen men det gick inte, han bara trippade och trippade och trippade, fick något skritt steg ibland. I traven så fick han för sig något som jag inte riktigt kan förklara, det var inte bock-språng utan han skuttade iväg typ 3-5-7 skutt? 
Vid sånna tillfällen undrar man om man vill fatta galopp? Men jag bet ihop och gjorde en fattning och det var en otroligt luftig galopp, det gick inte fort men men var hög och stor utan att det varken rusa eller fick för fort. Gjorde 2-3 fattingar i varje varv och skritta av honom så får vi se om det blir någon markarbete i morgon. 

Kommer lite bilder ifrån dagen, visst att det är många bilder som jag sitter tokigt på och skänkeln ligger för långt bak, mina miner ser ut som att jag är livrädd (som jag inte var). Zwever går i för hög form och kan se ihoptryckt ut, och det är mycket man kan klaga på men det är så det är när man inte rikting vet vad som han kan hitta på för bus eller att man vet at "snart smäller det"  ;) 
Men han är otroligt charmig!!!
Det var fint väder iallafall! 
#Bildbomb#
(Såhär kunde det se ut när jag försökte sakta ner till skritt och han trippade istället)
(Skutt, skutt! ja så här såg det ut ungefär också, större eller mindre skutt) 
Slutligen tog jag med mig Yes ut som hand-häst på avskrittningen så båda små pollarna fick sig lite motion. 
Det har väll varit en helt okej dag, det kan inte gå perfekt varje gång. God natt på er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0