Bättre kunde det inte bli, bytt bett!

Tjena! Idag så bestämde jag mig för att byta bett, vilket gav ett skitbra resultat. Jag hade ju pessoa först och han lyssna jättebra på det men jag vill inte ha ett bett som ger någon form av hävstongs effekt, visst i hoppningen är det bra för att han blir såpass pigg men till vardags är det lite onödigt och jag använder mig helst av snällare bett om det inte är så att hästen är av behov av ett starkare bett, men det har varit bra att ha haft det nu i början när jag inte kände honom så bra. Iallafall så bytte jag till ett vanligt 2-delat bett med lösta ringar och det gav skitbra resultat, jätte härligt var det att rida med det, bättre kontakt fick jag och jag fick även en good feeling, han verkade gilla det också. Så det blir det bettet fram över, samtidigt så är jag lite sugen på att testa ett rakt bett med fasta ringar. Men jag rider med detta ett tag fram över så får vi se vad vi hamnar på sedan. I övrigt av dagens ridpass så gick han faktiskt riktigt bra, det var inget krångel eller bus och han var uppmärksam nästan hela tiden tills det kom en hare som var "livsfarlig" Jaja, allt kan hända. jag är nöjd med dagens ridpass, hoppas han är lika duktig i morgon med, vilket jag tror att han kommer vara :) 
nepp, ska sova nu, det är ju trots allt skoldag i morgon... Blää säger jag åt det. 
good night every body! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0