Lastträning + blondiestyle!

Seriöst, jag suger på upedate... Ååh. 

Iallafall.., igår kom Johanna och hjälpte mig att lastträna Zwever, det gick förvånansvärt bra! 
Johanna testade först och han vill inte först men det gav sig. Han gick in och backades ut, gick in, backades ut, in, ut, in ett flertal gånger. Det gick ju bra med det iallafall men det var när Johanna skulle flytta mellanväggen lite som han fick ett himla humör på eller kände sig trängd, vet inte varför han gjorde det men det var väll antadligen något som inte kändes bra för honom men han började kicka mot mellanväggen och jag som känner honom tyckte det verkade jätte konstigt när han kicka när Johanna/mellanväggen kom nära hans bakdel för så mycket jag har klängt och kramat, borstat, flätat hans rumpa och svans har han inte enns vikt öronen bakot. Men, men det kommer bli bra, jag tyckte han var duktig igår iallafall! för sisst gång så gick han inte enns nära transporten nästan när vi försöke, han stod på rampen och hade tanken: -'Jag tänker inte gå in'- typ. Så jag vet att han försökte, även om det hade sina gränser. Johanna skulle komma nästa måndag också och träna honom. Jag ska även göra sådär "basic" i morgon, in, ut, in, ut osv :) 

Zwever gick jättebra på ridpasset idag med, jag red ut barbacka och vi red i bara skritt och trav då nu när det snöar igen så får han "snöstyltor" men mamma ringer hovlagaren i morgon så får vi se när han kan komma och byta skor + fixa i snösulor :) 

Jag sprang även in i en dörr på skolan igår också... Det är bara något sånt dumt jag kan göra... Skadade knät gjorde jag också, standard. så jag har ont i det fortfarande NICE!
Jaja, god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0