Tjena kompis det går bra nu!

Blev inte någon lasttränong diga, Johanna kommer nog i morgon istället så det blir bra.
Jag är faktiskt nervös för sisst gång var Zwever inte alls nöjd, men det kommer gå bra... Jag är inställd på det iallafall.

Igår red jag och Emmely, idag red jag och Emmely. Vi rider med varandra så fort vi hinner (alltså på helgerna) så det är kul. Det är alltid roligt att ha någon att prata med när man är ute och rider, visst det är väll okej att snacka lite med Zwever med men han ger inte så bra svar ;)
Iallafall så var det en pigg och glad Zwever som var överallt och ingen stanns i början, han lyssna inte, han bara trippa och trava, men efter en stund så fick jag allt hanns uppmärksamhet.
Vi red en stund i skogen och vidare till ett stort gärde som jag och Emmely börja arbeta på en liten stunt. Imej att han var piggpiggpigg så utnytja jag det för stunden och använde det lite i galoppen genom att inte få det framot så fick jag det uppot och samlat och fint, gjorde något galoppombyte på 8:volt, imej att jag inte hade testat det på honom änn så var jag tvungen att pröva medans energin fanns där och det behöver jag inte träna på för det kunde han galant själv... 
Så det var ett roligt ridpass, inte så seriöst men lite jobb blev det utav det.

Jag är verlkligen så sugen på att hoppa... Inte hoppa över en stock i skogen utan ut och hoppträna. Jag hoppas att det ger resultat med lastträningen i morgon så inom sin tid jag kan ut och träna någon gång för tränare. Nu när man har börjat få erbjudanden att få träningar utav några av min favorit tränare här i trakten. Jaja, det får ta den tid det behöver för Zwever att trivas med att åka transport. 

Får väll berätta imorgon hur det har gått, Tjaa! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0