Tjollahopp!

Jag måste säga att sånt här väder vill jag ha varje dag på vintern, visst det var -15/-20C° ute men jag frös inte någonting idag, för solen sken och var helt vind stilla. Jätte vackert var det att rida idag. 
Måste säga hur jävla duktig min häst var idag! Det finns inget mitt i mellan när man rider Zwever, antingen går det super bra eller katastorf. Idag var det super bra. Jag red mycket styra och ställa idag och det gör man som enklast på 8-volt, vilket var lite fundering för honom då han har lätt att ta upp huvudet när man byter varv, men det släppte nästan direkt. Pigg var han också, otroligt frammåt och arbetsvillig, vilket gjorde att passet blev ännu roligare, fick även fram ett "magic moment", jag vet inte riktigt vad som hände det gick väldigt fort, han drog iväg i full trav och fortfarande i arbetsform, jag vet inte hur jag ska beskriva det, jag såg bara skuggan och det var så jäkla snyggt, jag tappade till och med takten i traven? Han gjorde aldrig om det igen men det var ganska coolt och jag blev väldigt förvånad. Jaja, snyggt var det iallafall och det var en go känsla. Hanns ras är ju riktigt snygg med deras luftiga gångarter.

Ridlektionen var också bra, fick ju lille Tubel på lektionen och gick ganska bra! 

Det var lite som denna traven, jag kanske överdriver men det kändes mycket som det.
Ps! min häst är grym! 
Godnatt! 

Kommentarer
Postat av: Emili

vad är han för ras?

Svar: Han är en Kwpn Tp :)
Michaela Alfredsson

2013-01-24 @ 19:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0