Söndags - Hoppning

Hejsan! 
Igår hoppade jag Zwever och som redan sagt så var det första gången efter snön kom. Han var otroligt duktig om man frågar mig, han är pigg i hoppningen och han är precis som jag vill ha honom. Han älskar och hoppa! det är inget man missar, och det känner jag så fort han fattar vad det handlar om. Jag börja hoppa lite på en låg studs, jag var lite tveksam om han skulle få plats mellan ett studs avstånd men det gick riktigt bra, han fick bara anstränga sig lite. Sedan hoppade vi lite på 8:volt över ett kryss, gick också riktigt bra! sedan hoppade jag övriga hinder som inte var några problem heller. Med tanke på att jag inte har hoppat honom så mycket och absolut inte över vintern så började vi lite smått på 50-70cm hinder, men som jag alltid har tänkt, det är inte höjden som är målet, utan den bästa känslan. Visst att jag tycker om att hoppa högre höjder men det enda jag vill innan det så vill jag vara säker på att jag och Zwever är redo för det.

Föresten? vad spelar det för roll på höjden när man rider Zwever? 
-if you understand what i mean. 
( Dålig kvalite på bilden men live or leave.. )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0